Vi har hatt gleden av å utvikle både ny profil og nettside for Motortechnik. Firmaet, som har vært del av GS Bilverksted, ønsket å bli et frittstående verksted og å benytte det gamle navnet de hadde frem til 2010. Men de ville ha en helt ny og moderne profil.
GS Bildeler kom til Folkebadet med ønske om å bytte navn og profil. I årenes løp har det vært ulike eiere av firmaet, men fra 2020 var det tilbake i de opprinnelige hender og med det ønsket de igjen å fremstå som den lokale aktøren de en gang var. De driver fortsatt med det samme, nemlig BMW og MINI, og Motor Technik hadde de som navn fra 2003 til 2010. De har fortsatt GS Bildeler som hovedleverandør. Vi fikk utfordringen med å lage en helt ny profil ut fra det opprinnelige navnet, som skulle stå frem i bilbransjen.
Under utarbeidelse av en visuell profil og logo sonderte vi bilmarkedet i Grenland og så blant annet at blå var en svært populær farge. Vi foreslo derfor å bruke en frisk grønnfarge kombinert med en mørk fargepalett for å skille seg ut.
Under det kreative arbeidet med logoen fant designer en spenstig sammenkobling av M og T som dannet et symbol. Vi benyttet en stram font for å et moderne og stilig uttrykk. Vi så også på BMW og Mini som er de hovedmerkene som Motortechnik jobber med, slik at font og utrykk stod i stil med disse.
Nettsidene skulle være enkle å bruke og gi rask oversikt over tjenester, booking og kontaktinformasjon. Det er også lagt opp en aktuelt-side, hvor firmaet på sikt kan legge opp nyheter og artikler.
Gjennom vårt søsterselskap Reklameservice leverte vi også lysskilt, skilt, flagg og dørmatter, slik at den nye profilen også blir synlige på flere flater.