Nettsider

De fleste bedrifter og organisasjoner har en hjemmeside, nettside eller landingsside om du vil, i en eller annen form. I alle fall bør alle ha en nettside. Nettsiden i seg selv kan være en liten 1-pager, der alt innhold ligger på èn side, eller en nettside med mange nivåer, undersider og innhold.

Hva slags nettside/webside man velger avhenger av mange ulike forhold. Hva har du behov for å dele? Hva har du av ressurser (tid og økonomi) og aller viktigst; hva er kundene på søk etter? Nettsiden skal være brukervennlig (UX), informativ, skalerbar (tilgjengelig på telefon, nettbrett og PC) og på den måten skape tillit ovenfor den som besøker den.

 

Nettsiden – navet for all digital kommunikasjon

En nettside kalles ofte for en bedrifts nav for kommunikasjon. Søk på internett etter informasjon er totalt dominerende når noen ønsker informasjon om noe. Enten det er bedriften selv, et produkt eller tjeneste, en adresse eller kontaktinformasjon. Dersom bedriften på en eller annen måte er i kontakt med en kunde i dag eller potensielt fremover, er sannsynligheten for at du trenger en nettside veldig stor.

Folkebadet jobber daglig med å sette opp nettsider for våre kunder. Vi jobber tett med kunden for å finne ut av hvilke behov bedriften og kunden har. Basert på behov og ønsker tenker vi webdesign, UX (brukeropplevelsen), struktur, bedriftens profil og ikke minst innhold og SEO (søkemotoroptimalisering) da vi designer, programmerer og lanserer nettsidene.

Slik jobber vi i en nettsideprosess

Å sette opp en nettside som er brukervennlig, skalert, rask, sikker og SEO-optimalisert er en prosess. En prosess som egentlig aldri bli ferdig. Websiden bør jobbes med kontinuerlig uansett om du har en webside som krever endring eller om du har en liten siden som fungerer som et digitalt visittkort.

 

Denne prosessen gjør vi alltid sammen med deg som en kunde. Både for å gjøre ting rett, fokusere på kunden og ikke minst få frem hvor viktig nettsidene er for din bedrift og dens synlighet. Derfor jobber vi slik i våre prosesser rundt nettsider:

 

  • Oppstartsmøte/Workshop (behovsdefinering og struktur)
    • Kravspesifikasjon, arbeidsplan og milepælsplan
  • Designperiode 1 (Wireframes – stilistisk fremvisning av innholdet i sidestrukturen + fokus på UX)
    • Møte der dette drøftes og tilpasses
  • Designperiode 2 (Webdesign med profil, farger, bilder etc basert på det som ble avtalt i forrige møte)
    • Møte der dette drøftes og tilpasses
  • Teknisk oppsett (maler produseres og teknisk struktur programmeres i WordPress)
  • Opplæring
  • Innholdsperiode (legge inn innhold i avtalt sturuktur)
    • Evt hjelp med tekstforfatting, foto, film eller innlegging av innhold med deg som kunde
  • Lansering
  • Testing og måling (har vi fått til det vi og kunden ønsket?)
  • Oppfølging, tilpassing, endring og optimalisering
    • Nettsidene blir aldri ferdige

 

Apps

I dag gjelder det å ha synlighet på flest mulig flater. Kombinasjonen av nettside og app kan være et svært effektivt virkemiddel i din marketing mix.

Stadig mer av verdens totale internettrafikk går via apper, og en god business-app er regnet som et av de aller viktigste verktøyene når det gjelder å bygge kundelojalitet, og å oppnå direkte kommunikasjon og interaktivitet med kunden.

Mulighetene er mange og uansett bransje og størrelse på virksomheten, kan vi gjennom våre gode samarbeidspartnere skreddersy løsninger for nettopp deg og ditt behov.